Selectieprocedure

1. Welke zijn de verschillende functies bij de MIVB?

Met meer dan 300 verschillende beroepen zijn de opportuniteiten uiteraard talrijk. Klik op het tabblad « Jobs & Stages » om de verschillende functiecategorieën of om alle vacatures te ontdekken.We zorgen regelmatig voor een update van de functies die online staan. Om op de hoogte te worden gehouden van de opportuniteiten kan je, via jouw profiel een jobalert aanmaken. Klik hiervoor op het tabblad « Opties » en vervolgens op « Jobalerts ».  Wij sturen je dan systematisch een mail als we nieuwe vacatures hebben in de gekozen categorie. 

2. Welke zijn de diplomavereisten om te kunnen solliciteren?

De vereisten, zowel qua diploma als qua vaardigheden, hangen af van de functie waarvoor je solliciteert en staan telkens duidelijk vermeld bij elke functiebeschrijving.

3. Kan ik voor meerdere functies tegelijkertijd solliciteren?

Neen, het is niet mogelijk om voor meerdere functies gelijktijdig te solliciteren. Wanneer je in meerdere functies geïnteresseerd bent, kan je dit altijd bespreken tijdens een eventueel selectiegesprek.  Onze recruiters analyseren je CV grondig en kijken ook of deze kan voldoen voor één van onze andere openstaande functies. Als je van gedachten verandert, kun je je sollicitatie intrekken en solliciteren naar de functie van je voorkeur.

4. Moet je over een specifiek profiel beschikken om te kunnen solliciteren bij de MIVB?

We hechten zeer veel belang aan de diversiteit van ons personeel: we werven alle profielen aan: jong en oud, mannen en vrouwen, en medewerkers van uiteenlopende afkomst en dit voor alle functies! Enkel je competenties zijn beslissend voor een eventuele rekrutering.

5. Wat gebeurt er met mijn kandidatuur?

Als jouw kandidatuur overeenstemt met een functie binnen de MIVB, zal één van onze recruiters contact met jou opnemen. Naargelang de functie waarvoor jouw kandidatuur werd weerhouden, zal je ofwel worden gecontacteerd voor een telefoongesprek, ofwel worden verzocht een v[RD1] ragenlijst per video te beantwoorden of deel te nemen aan psychotechnische tests. Als jouw profiel niet overeenstemt met een vacante functie, zal jouw cv in alle vertrouwelijkheid worden geregistreerd in onze gegevensbank zodat we jou kunnen contacteren wanneer er een functie vrijkomt die wel overeenstemt met jouw profiel. We bewaren jouw gegevens gedurende maximaal vijf jaar. Wil je graag meer informatie over de verwerking en bewaring van jouw gegevens? Klik hier

6. Hoe verloopt de procedure? Komen er testen bij kijken? Welke?

Van zodra jouw kandidatuur weerhouden werd voor een functie, is het mogelijk dat we je telefonisch contacteren. Als dit gesprek positief is, dan zullen we jou uitnodigen om psychotechnische testen af te leggen en/of een persoonlijkheidsvragenlijst in te vullen en om een eerste gesprek te voeren met één van onze recruiters.

Naargelang de functie kan je vervolgens ook gevraagd worden om extra testen af te leggen (technische tests, assessment, ...).

De psychotechnische testen meten jouw leervermogen en de technische tests hebben betrekking op jouw technische kennis (bijvoorbeeld Autocad, Excel, elektriciteit, mechanica, lassen, …) in verband met de functie waarvoor je solliciteert.

Een assessment  is een praktijksimulatie in een vooraf bepaalde context.

Als je kandidatuur aan het einde van de selectieprocedure weerhouden wordt , zullen we jou een contract voorstellen.
Als de tests niet overtuigend zijn, zal je hiervan per e-mail op de hoogte gebracht worden.
 

7. Hoelang duurt de selectieprocedure?

We proberen iedere selectieprocedure zo snel mogelijk af te ronden, maar de duur van een procedure is ook afhankelijk van het aantal geselecteerde profielen, van de resultaten van de testen en van de sollicitatiegesprekken. Van zodra jouw kandidatuur werd weerhouden voor een functie, houden we je natuurlijk telkens op de hoogte van de uitslag van de verschillende stappen.

8. Ik krijg geen nieuws over mijn kandidatuur, met wie kan ik contact opnemen?

Na jouw sollicitatie krijg je zo snel mogelijk nieuws van ons. Als je je profiel op onze website aanmaakt kan je ook zelf je kandidatuur opvolgen via "Mijn profiel". Je kan je ook inschrijven op onze website via het tabblad «Aanmelden» om op de hoogte te worden gehouden van nieuwe opportuniteiten in de gekozen categorie.

Als je al contact gehad hebt met één van onze recruiters, kan je altijd contact opnemen met deze recruiter. Indien niet, kan je telefonisch contact opnemen met de dienst Customer Care op het nummer 070 23 2000 (€ 0,30/min.). Of per e-mail via ons contactformulier of op onze sociale netwerken, om feedback te krijgen van de rekruteringsdienst. 

9. Ik heb een uitnodiging gekregen voor selectietesten of een sollicitatiegesprek, maar ik kan niet aanwezig zijn, met wie kan ik contact opnemen?

In elke uitnodiging vind je de contactgegevens van iemand van het rekruteringsteam. Je kan haar of hem dus gemakkelijk bereiken per e-mail of telefoon in geval van verhindering. Zij of hij zal je dan een nieuwe afspraak voorstellen.

10. Ik werd niet weerhouden voor een functie, kan ik opnieuw solliciteren?

Als je niet geslaagd bent voor een psychotechnische test of een technische test, dan kan je die opnieuw afleggen. Je moet wel ten minste 6 maanden wachten voordat je opnieuw kan solliciteren voor een functie die dezelfde competenties vereist.

Als jouw kandidatuur niet werd weerhouden naar aanleiding van een sollicitatiegesprek, kan je je kans opnieuw wagen na 12 maanden. Je kan van deze periode gebruikmaken om nieuwe competenties te verwerven of nieuwe ervaringen op te doen.

11. Kan ik meer informatie krijgen over het resultaat van mijn test?

Als je graag feedback wil over het resultaat van jouw test, neem dan gerust contact op met de recruit(st)er die verantwoordelijk is voor jouw dossier om meer informatie te krijgen.

12. Kan ik feedback krijgen over de reden van niet weerhouden van mijn kandidatuur?

Als je niet weet welke recruit(st)er verantwoordelijk is voor de functie en je graag feedback wenst, neem dan telefonisch contact op met de dienst Customer Care op 070 23 2000 (€ 0,30/min). Of per e-mail via ons contactformulier of op onze sociale netwerken.

13. Waar kan ik mijn lopende sollicitaties terugvinden?

Om jouw lopende sollicitaties te raadplegen moet je je aanmelden op jouw profiel en naar het tabblad "Sollicitaties" gaan. Er wordt vervolgens een overzicht weergegeven van de functies waarvoor je gesolliciteerd hebt.

Je kan daar ook de status van je solliciaties opvolgen.

14. Waar kan ik terecht met vragen over de bescherming van mijn persoonsgegevens?

Als je vragen heeft over de bescherming van uw persoonsgegevens, kan je onze privacyverklaring raadplegen door te klikken op of contact met ons opnemen via dpo@stib-mivb.brussels. Voor vragen met betrekking tot jouw account (bijv. toegangsproblemen, problemen met het wijzigen van velden, etc.) kan je telefonisch contact opnemen met de Customer Care op het nummer 070 23 2000 (€ 0,30/min.) of per e-mail via ons contactformulier.

15. Zijn er parkeermogelijkheden als ik op een interview ben uitgenodigd?

Natuurlijk raden we aan het openbaar vervoer te gebruiken om onze kantoren te bereiken. Ben je geen gebruikelijke reiziger? Dan is dit de ideale gelegenheid om beter kennis te maken met onze diensten. Uiteraard liggen al onze sites dicht bij één van onze haltes.
Als het voor jou niet mogelijk is om met het openbaar vervoer naar onze hoofdzetel te komen, neem dan contact op met jouw recruit(st)er om te bekijken of er parkeerplaatsen beschikbaar zijn.
Als je een gesprek hebt in Haren, kan je met de wagen komen, voor zover er plaatsen vrij zijn.