QA - REKRUTERINGS

FAQ

REKRUTERINGS- EN SELECTIEPROCEDURE

 

Welke zijn de verschillende functies bij de MIVB?

Met meer dan 300 verschillende beroepen zijn de opportuniteiten uiteraard talrijk. Klik op een van de functiecategorieën om alle vacatures te ontdekken.
We zorgen regelmatig voor een update van de functies die online staan. Om op de hoogte te worden gehouden van de opportuniteiten kan je, via jouw profiel, de functiecategorie aanduiden die jou het meeste interesseert. Wij sturen je dan systematisch een job alert als we nieuwe vacatures hebben in de gekozen categorie.

Welke zijn de diplomavereisten om te kunnen solliciteren?

De vereisten, zowel qua diploma als qua vaardigheden, hangen af van de functie waarvoor je solliciteert en staan telkens duidelijk vermeld bij elke functiebeschrijving.

Kan ik voor meerdere functies tegelijkertijd solliciteren?

Neen, het is niet mogelijk om voor meerdere functies te solliciteren. Je mag slechts voor één functie tegelijkertijd solliciteren. 

Moet je over een specifiek profiel beschikken om te kunnen solliciteren bij de MIVB?

We hechten zeer veel belang aan de diversiteit van ons personeel: we werven alle profielen aan: jong en oud, mannen en vrouwen, en medewerkers van uiteenlopende afkomst en dit voor alle functies! Enkel je competenties zijn beslissend voor een eventuele rekrutering.

Wat gebeurt er met mijn kandidatuur?

Als jouw kandidatuur overeenstemt met een functie binnen de MIVB, zal de dienst Human Resources contact met jou opnemen. Naargelang de functie waarvoor jouw kandidatuur werd weerhouden, zal je ofwel worden gecontacteerd voor een telefoongesprek, ofwel worden verzocht een v[RD1] ragenlijst per video te beantwoorden of deel te nemen aan psychotechnische tests. Als jouw profiel niet overeenstemt met een vacante functie, zal jouw cv in alle vertrouwelijkheid worden geregistreerd in onze gegevensbank zodat we jou kunnen contacteren wanneer er een functie vrijkomt die wel overeenstemt met jouw profiel. We bewaren jouw gegevens gedurende maximaal vijf jaar. Wil je graag meer informatie over de verwerking en bewaring van jouw gegevens? Klik hier

Hoe verloopt de procedure? Komen er testen bij kijken? Welke?

Van zodra jouw kandidatuur weerhouden werd voor een functie, is het mogelijk dat we je telefonisch contacteren. Als dit gesprek positief is, dan zullen we jou uitnodigen om psychotechnische testen af te leggen en/of een persoonlijkheidsvragenlijst in te vullen en om een eerste gesprek te voeren met Human Resources.
Naargelang de functie kan je vervolgens ook gevraagd worden om extra testen af te leggen (technische tests, assessment, ...).
De psychotechnische testen meten jouw redeneervermogen en de technische tests hebben betrekking op jouw technische kennis (bijvoorbeeld Autocad, elektriciteit, mechanica, lassen, …) in verband met de functie waarvoor je solliciteert.
Een assessment  is een praktijksimulatie in een vooraf bepaalde context.
Als het resultaat van deze verschillende stadia positief is, zullen we jou een contract voorstellen.
Als de tests niet overtuigend zijn, zal je hiervan per e-mail op de hoogte gebracht worden.

Het is niet nodig om meerdere keren voor eenzelfde functie of met verschillende profielen te solliciteren. Je loopt hierbij het risico dat je door het systeem ‘geblokkeerd’ wordt! Meerdere accounts aanmaken vormt een fout in het rekruteringsproces, waardoor jouw kandidatuur kan afgewezen worden. Bovendien willen we alle kandidaten dezelfde kansen bieden in het rekruteringsproces en kunnen we dus slechts één kandidatuur tegelijkertijd aanvaarden, en dit ongeacht de functie.

Hoelang duurt de selectieprocedure?

Het is heel moeilijk om de gemiddelde duur van de procedure te schatten. Deze hangt af van het aantal geselecteerde profielen, van de resultaten van de testen en van de sollicitatiegesprekken. Van zodra jouw kandidatuur werd weerhouden voor een functie, houden we je natuurlijk telkens op de hoogte van de uitslag van de verschillende stappen.

Ik krijg geen nieuws over mijn kandidatuur, met wie kan ik contact opnemen?

Na jouw sollicitatie krijg je binnen de 4 weken nieuws van ons. Als je je profiel op onze website aanmaakt kan je ook zelf je kandidatuur opvolgen via "Mijn profiel". Je kan je ook inschrijven op onze website via het tabblad «Aanmelden» om op de hoogte te worden gehouden van nieuwe opportuniteiten in de gekozen categorie.
Als deze termijn verlopen is, kan je telefonisch contact opnemen met de dienst Customer Care op het nummer 070 23 2000 (€ 0,30/min.). Of per e-mail via ons contactformulier of op onze sociale netwerken, om feedback te krijgen van de rekruteringsdienst. 

Ik heb een uitnodiging gekregen voor selectietesten of een sollicitatiegesprek, maar ik kan niet aanwezig zijn, met wie kan ik contact opnemen?

In elke uitnodiging vind je de contactgegevens van iemand van het rekruteringsteam. Je kan haar of hem dus gemakkelijk bereiken per e-mail of telefoon in geval van verhindering. Zij of hij zal je dan een nieuwe afspraak voorstellen.

Ik ben niet geslaagd voor een test, kan ik deze opnieuw afleggen?

Als je niet geslaagd bent voor een psychotechnische test of een technische test, dan kan je die opnieuw afleggen. Je moet wel ten minste 3 maanden wachten voordat je opnieuw kan solliciteren voor een functie die dezelfde competenties vereist.
Als jouw kandidatuur niet werd weerhouden naar aanleiding van een sollicitatiegesprek, kan je je kans opnieuw wagen na 12 maanden. Je kan van deze periode gebruikmaken om nieuwe competenties te verwerven of nieuwe ervaringen op te doen.
Als de tests niet overtuigend zijn, zal je hiervan per e-mail op de hoogte worden gebracht. 

Kan ik meer informatie krijgen over het resultaat van mijn test?

Als je graag feedback wil over het resultaat van jouw test, neem dan gerust contact op met de recruit(st)er die verantwoordelijk is voor jouw dossier om meer informatie te krijgen. 

Waarom word ik geweigerd en kan ik feedback krijgen?

Als je niet weet welke recruit(st)er verantwoordelijk is voor de functie en je graag feedback wenst, neem dan telefonisch contact op met de dienst Customer Care op 070 23 2000 (€ 0,30/min). Of per e-mail via ons contactformulier of op onze sociale netwerken. 

Waar kan ik mijn lopende sollicitaties terugvinden?

Om jouw lopende sollicitaties te raadplegen moet je je aanmelden op jouw profiel en naar het tabblad "mijn sollicitaties" gaan. Er wordt vervolgens een overzicht weergegeven van de functies waarvoor je gesolliciteerd hebt.

Hoe kan ik een jobaanbieding opslaan in mijn favorieten?

Je kan een functie die je interesseert opslaan via de knop "Opslaan" die zich rechts van elke jobomschrijving bevindt. Zo kan je deze opnieuw raadplegen wanneer je de volgende keer aanmeldt.

Kan ik een jobaanbieding delen met vrienden?

Ja, dat is mogelijk. Hiervoor dien je je aan te melden via jouw Profiel. Kies vervolgens de gewenste jobaanbieding en klik op "Stuur naar een vriend". Vervolgens wordt jou via een pop-up gevraagd om de naam van je vriend en zijn e-mailadres in te vullen en een boodschap toe te voegen.

Zijn er parkeermogelijkheden als ik op een interview ben uitgenodigd?

Natuurlijk raden we aan het openbaar vervoer te gebruiken om onze kantoren te bereiken. Ben je geen gebruikelijke reiziger? Dan is dit de ideale gelegenheid om beter kennis te maken met onze diensten. Uiteraard liggen al onze sites dicht bij één van onze haltes.
Als het voor jou niet mogelijk is om met het openbaar vervoer naar onze hoofdzetel te komen, neem dan contact op met jouw recruit(st)er om te bekijken of er parkeerplaatsen beschikbaar zijn.
Als je een gesprek hebt in Haren, kan je met de wagen komen, voor zover er plaatsen vrij zijn.