Hoe ben je bij de MIVB terechtgekomen ?
Na twee jaar in het verenigingsleven, begon ik mijn loopbaan bij Inter-Environnement in Brussel. Ik kreeg nadien de mogelijkheid om kabinetschef te worden van twee opeenvolgende schepenen van Openbare Werken van de stad Brussel.
Met mijn bagage vanuit het verenigingsleven en de ervaring uit de politieke wereld werd ik aangeworven bij de dienst Public Affairs van de MIVB.
Waaruit bestaat je rol?
De dienst Public Affairs heeft als rol de projecten van de MIVB te vergemakkelijken. Het is een ploeg van “hyperspecialisten en polyvalenten”. De tussenkomsten gaan van heel kleine interventies – het gebeurt regelmatig dat ik een gemeente bel om een put in de weg te signaleren die gevaarlijk is voor onze klanten of voor chauffeurs die de controle over hun stuur dreigen te verliezen – tot heel grote projecten.
Welke grote projecten staan op je palmares?
Ik hou goede herinneringen over aan de heraanleg van de Kerselarenlaan in Schaarbeek. In het begin was het een simpel probleem waarbij de bus in het verkeer vastzat, soms wel 25 minuten lang! De MIVB had gewoon een busbaan kunnen aanleggen. Maar dankzij echt overleg van de MIVB werd de hele laan hertekend: aanleg van een fietspad, nieuwe voetpaden en nieuwe aanplantingen. Dankzij de nauwe samenwerking met de gemeente konden we de hele publieke ruimte heraanleggen en de leefomgeving van de buurtbewoners grondig veranderen.
Wat is het belang van de MIVB in het Brusselse gewest?
Ik stel vast dat de mensen stilaan beseffen dat de MIVB boven alles een instrument is voor hun stad. De MIVB is geen finaliteit op zich. We zijn er om het leven in de stad te vergemakkelijken, om ons gewest verder te ontwikkelen ten voordele van haar bewoners. Voor mij is het een motor – nooit ben ik het meer eens geweest met mezelf sinds ik bij de MIVB werk!