Meer getuigenissen

Martine , Planner

Hoe ben je bij de MIVB terechtgekomen?

Ik werkte voor het Belgisch leger, in een ziekenhuis, als zelfstandige…en 17 jaar geleden kwam ik met mijn rijbewijs voor autocars als chauffeur bij de MIVB terecht. Na twee jaar als buschauffeur, daarna 3 jaar als dienstdoende, was ik gedurende 9 jaar werkzaam bij de regulatie, een tijdje als proximity manager, en voilà... sinds 3 jaar planner.

Waaruit bestaat je job als planner?

We kennen diensten toe aan het rijdend personeel, in beurtrol. We beheren de diensten, van de ontwikkeling tot D-3.

Wat zijn de belangrijkste kwaliteiten van een planner?

Het is een technisch beroep, men moet dus een technische voeling hebben! Men moet graag constant op een computer bezig zijn, in een bureau.

Waar houd je het meest van bij de MIVB?

De diversiteit! Zowel die van de mensen, als van het werk. Ik ben als chauffeur begonnen en ben daarna doorgegroeid… Terwijl men in sommige andere ondernemingen gewoon op één en dezelfde plaats blijft, zijn er altijd mogelijkheden tot verandering bij de MIVB,! Men moet er enkel wat moeite voor doen.

Hoe is de sfeer op de werkvloer van de Planning Service Desk?

Ik heb het geluk te werken in een kleine groep van 13 personen. We kunnen het goed met elkaar vinden, we maken veel grapjes. Het werk is gedaan. We helpen elkaar. We kunnen indien nodig vragen stellen. We begonnen allemaal als chauffeur, maar bij verschillende afdelingen: tram, bus, metro… Een diversiteit van personen die ervoor zorgt dat we een goed team vormen.

Vind je een goede balans tussen werk en privé?

Ik heb een job die ik graag doe, met een uurregeling die dezelfde is als die van de meeste mensen, waardoor ik me geen zorgen meer hoef te maken over hoe ik alles georganiseerd krijg… alles is gemakkelijker geworden.

Indien je vrouwen zou moeten aanmoedigen om bij de MIVB te komen werken, wat zou je hen zeggen ?

Het beroep van chauffeur wordt nog altijd als een mannenberoep beschouwd. Het is nochtans ook een vrouwenberoep. Wanneer ik een vrouwelijke collega zie aan het stuur van een gelede bus, dan ben ik zo fier ! Je kunt alles leren... ook hoe je een bus, tram of metro moet besturen! Als vrouw tussen al die mannen is het wel niet altijd gemakkelijk. Het is belangrijk om wat flexibel te zijn en zeker te zijn van jezelf.

De overeenstemmende jobaanbiedingen tonen

Terug naar Boven